The Social Media Challenge - Een combinatie van Leren, Plezier en Competitie.

Iedereen praat erover en doet wel iets met Social Media. Maar of we effectief bezig zijn is een tweede. We volgen workshops en seminars en dan? CONCEPTS2GO heeft The Social Media Challenge© ontwikkeld die ervoor zorgt dat de mensen in jouw organisatie of team intensies omzetten in daden. Resultaat gegarandeerd.

Concreet aan de slag met Social Media door middel van een leuke en stimulerende challenge op de werkvloer. Leren door te doen is ons motto. In minder dan acht weken tijd helpen wij uw organisatie of team op weg om kanalen als Twitter, LinkedIn en/of Facebook in te zetten voor het verhogen van uw sales, naamsbekendheid en de werving van personeel.

Hoe werkt het?

Vooraf worden de doelen vastgesteld met de teamleider/opdrachtgever en bepalen we het gewenste resultaat We plannen tevens de start- en einddatum. The Social Media Challenge© start altijd met een workshop waarbij inzicht en bewustwording centraal staat. Bovendien maken we de doorvertaling van theorie naar praktijk. We trainen de deelnemers in het gebruik van de monitoring tool Hootsuite. Hiermee leren deelnemers efficiënt en eenvoudig alle informatiestromen in social media te managen. En uiteraard lichten we toe hoe de deelnemers punten kunnen scoren.

Meten = weten

De personen die meedoen aan de competitie worden op de volgende onderdelen getoetst:

  • interactie binnen de kanalen (aantal posts, replies, retweets, shares e.d.);
  • bereik (aantal followers/connecties, invloed);
  • gewenste presence/imago.

De scores worden bijgehouden en geplaatst in een besloten online forum op LinkedIn. Op het forum leren deelnemers van elkaars vragen en antwoorden. Wij plaatsen wekelijks tips&tricks én iedere 10 dagen wordt de score gedeeld.

Badges

Voor iedere prestatie verdient men badges. Bijvoorbeeld als men op Twitter de interactie weet te verhogen en eigen tweets worden geretweet door het netwerk verdient hij/zij de Twitter badge.Maar ook het gebruik van bedrijfsspecifieke onderdelen zoals uw eigen interne social media platform kunnen als badge worden verdiend.Aan het einde van het traject kunnen we zien wie zich het meest heeft ontwikkeld tot de social media champion. De badges worden op de speciale (in eigen huisstijl ontwikkelde) bureaukaart geplaatst.

De resultaten

  • Meer interactie onderling en op de diverse social platformen
  • 30+% toename in effectief Twitter gebruik
  • Verbetering van LinkedIn presence van individu én organisatie
  • Betere vindbaarheid van organisatie diensten en producten
  • Meer plaatsingen (bij Recruitment)
  • Meer Sales

Voor wie?

(vanaf 20 deelnemers)

  • Netwerkers
  • Sales teams
  • Corporate recruitment
  • Detacheerders
  • Uitzendorganisaties

Wilt u concreet aan de slag met Social Media met The Social Media Challenge van CONCEPTS2GO? In minder dan acht weken tijd helpen wij uw organisatie of team op weg.

Kom in actie!
Bel Ricardo Risamasu: 030-6773201 of stuur een mail via bovenstaande oranje button. Via Twitter kan ook: @risamasu


Kort interview op BNR Nieuwsradio tijdens het programma 'Zakendoen met...'. Ricardo Risamasu aan tafel met host Paul Laseur, ondernemer Ben van de Burg en MKB voorzitter Hans Biesheuvel. Meer info over het BNR programma 'zakendoen met'...
Ik wil meer weten over de Challenge

Philips Social Media Challenge

Het Talent Acquisition Team van Philips ziet de van inzet Social Media als een strategische keuze bij het realiseren van de jaardoelstellingen. Door de inzet van ons serious game 'The Social Media Challenge' wordt het complete team (50 pers) enthousiast en bekwaam gemaakt en een kickstart gegeven om de doelen in het jaarplan te bereiken.